چگونه الویس پریسلی واکسیناسیون فلج اطفال را محبوب کرد
چگونه الویس پریسلی واکسیناسیون فلج اطفال را محبوب کرد
او فراتر از سلطان راک اند رول بود. الویس پریسلی در دهه 1950 استفاده از واکسیناسیون فلج اطفال (پولیو) را در ایالات متحده رواج داد. توجه داشته باشید که مسئولان بهداشت عمومی و کارکنان مراقبت های بهداشتی آمریکا به سختی میتوانستند مردم را در مورد اهمیت ایمن سازی متقاعد کنند. عموم مردم آمریکا اساساً نسبت به اهمیت واکسیناسیون بی تفاوت بودند. همچنین سازمانهایی وجود داشتند که علیه واکسیناسیون فلج اطفال یا هر نوع ایمن سازی تجمع و لابی کرده بودند.
کشف واکسن فلج اطفال توسط جوناس سالک در سال 1955 یک نقطه عطف مهم در تحقیقات فلج اطفال بود. او یک راه حل برای ریشه کن کردن اپیدمی از طریق ایمن سازی ارائه داد. اما مردم آمریکا به راحتی مفهوم ایمن سازی را دریافت نمی کردند و همچنین چندین سازمان با ایمن سازی و دیگر اقدامات نوظهور مراقبت های بهداشتی مخالفت کرده بودند. به عنوان مثال ، اداره مرجع پزشکی شهروندان، استراتژی های مختلفی را برای بی اعتبار کردن واکسن فلج اطفال سالک ارائه داده بود. آنها حتی یهودی بودن جوناس سالک را مورد بهانه قرار داده و استفاده از واکسن وی را تلاشی ضد مسیحی با هدف آلوده سازی بدن کودکان عنوان کردند.
مقامات بهداشتی منابع کافی برای مقابله با استدلال ها علیه واکسیناسیون فلج اطفال را نداشتند. با این وجود ، بنیاد ملی فلج اطفال در روابط عمومی تخصص داشت. این بنیاد در سال 1956 کارکنانی در سراسر ایالات متحده داشت ، آنها استراتژی های ارتباطی را ایجاد کردند که حول تلویزیون ، رادیو و تبلیغات چاپی به منظور ترویج واکسیناسیون فلج اطفال می چرخید.
یکی از استراتژی هایی که بنیاد همراه با وزارت بهداشت شهر نیویورک به کار گرفت استفاده از افراد مشهور بود. در اکتبر 1956 ، این دو موسسه با کمک الویس پریسلی جوان اقدام به تبلیغات برای واکسن فلج اطفال کردند.
الویس پریسلی در نیویورک و آماده ی حضور در برنامه Ed Sullivan Show بود. این بنیاد به این فکر بود که استفاده ازخواننده محبوب آمریکایی میتواند تاثیرزیادی بر نوجوانان بگذارد. چرا که ابتلا به ویروس اطفال در کودکان و نوجوانان بسیار شایع تربود. و از آنجایی که نوجوان دهه 1950 الویس را الگوی خود قرار داده بودند و از او تقلید و پیروی میکردند این تاثیرمیتوانست بسیار مفید واقع شود .آنها همچنین برای کمک به ارتقای تبلیغات خود از 600 باشگاه هواداران الویس پریسلی در سراسر ایالات متحده استفاده کردند.
الویس پریسلی در 28 اکتبر 1956 ، قبل از اجرا در برنامه Ed Sullivan Show در تلویزیون ملی تحت واکسیناسیون فلج اطفال قرار گرفت. سایر مطبوعات این رویداد را تحت پوشش قرار دادند و روزنامه های سراسر ایالات متحده عکس های حاصل را منتشر کردند.
اقدام تبلیغاتی بنیاد ملی فلج اطفال و وزارت بهداشت شهر نیویورک با هماهنگی سازمان نوجوانان علیه فلج اطفال انجام شد. استفاده از الویس پریسلی به عنوان مدافع مشهور واکسیناسیون فلج اطفال همزمان با درگیری اجتماعی و سیاسی فزاینده جوانان آمریکایی بود. به هر حال ، دهه 1950 ظهور فرهنگ نوجوان در ایالات متحده بود.
به راحتی می توان نتیجه گرفت که الویس پریسلی استفاده از واکسیناسیون فلج اطفال را در آمریکا رواج داد به دلیل اینکه او یک سوپراستار نوظهور با طرفداران زیادی در سراسر کشور بود. توجه داشته باشید که این کار تبلیغاتی نه تنها در تلویزیون ملی بلکه با پوشش رسانه های چاپی نیز جاودانه شد. این تبلیغ نشان داد که واکسن بی خطر است و به همین خاطر به بالا بردن اعتماد به نفس عمومی نیز کمک کرد. این رویداد تا حدی مسئول افزایش سطح ایمن سازی در ایالات متحده از 6 درصد به 80 درصد تنها در مدت 6 ماه بود.
الویس پریسلی در سالهای بعد نیز به کار خود در حمایت از واکسیناسیون فلج اطفال ادامه داد. الویس پیامهای مختلفی را برای تشویق مردم ، به ویژه جمعیت جوان تر جهت استفاده از واکسیناسیون از طریق رادیو ارسال کرد. وی همچنین از اقداماتی با هدف جمع آوری کمک های خیرخواهانه و گسترش آگاهی از طریق افکارعمومی انجام داد.
دکتر استفان مودلسی ، مورخ دانشگاه کمبریج ، معتقد است کاری که الویس پریسلی و نوجوانان پیرو او درحمایت از واکسن فلج اطفال سالک کردند ، ممکن است اولین و بزرگترین و موفق ترین نمونه از فعالیت های بهداشتی نوجوانان باشد.