نمایش فیلم الویس در جشنواره کن
فیلم Elvis شب گذشته در بخش خارج از مسابقهی فستیوال فیلم کن ۲۰۲۲ اکران شد.
در این پست با مجموعهای از نخستین واکنش منتقدان به این فیلم، همراه شما هستیم.
دیوید رونی در هالیوود ریپورتر نوشته: اینکه شما نسبت به فیلم الویسِ باز لورمن چه احساسی دارید، تا حد زیادی به این بستگی دارد که نسبت به سبک پرزرق و برق و ماکسیمالیستی لورمن چه احساسی دارید. رونی به رنگهای آتشین و زنده، صفحهی نمایش تقسیم شده، گرافیکهای رترو و تعداد زیاد ویرایشهای هر صحنه- بیشتر از آنکه چشم انسان بتواند بشمرد- اشاره کرده است.
پیت هموند در ددلاین از بازی آستین باتلر در نقش الویس تمجید کرده و نوشته او هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ صدا بهترین انتخاب برای این نقش بوده است.
اوون گلیبرمن در ورایتی، الویس باز لورمن را یک رویای تبآلود، هذیان آور و پرانرژی توصیف کرده است. یک فیلمِ عجیبِ بازلورمنی با همهی آتشبازیهایش. گلیبرمن نوشته با تماشای این فیلم احساس میکنید آنقدر که تصویرسازی شده، داستان دراماتیزه نشده است.
تیم گریرسون در اسکریندیلی نوشته: باز لورمن با این فیلم بیوگرافی پرشور و مجلل از پادشاه( الویس پرسلی) به کن بازگشته است. او نوشته اگر فیلم الویس از ضعفهای آشنای فیلمهای باز لورمن رنج میبرد- پیشی گرفتن سبک بر مفهوم- سکانس سهل و ممتنع کنسرت نشان میدهد چرا الویس یک نماد تحسین شده در موسیقی باقی مانده است.
پیت هموند در ددلاین از بازی آستین باتلر در نقش الویس تمجید کرده و نوشته او هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ صدا بهترین انتخاب برای این نقش بوده است.
اوون گلیبرمن در ورایتی، الویس باز لورمن را یک رویای تبآلود، هذیان آور و پرانرژی توصیف کرده است. یک فیلمِ عجیبِ بازلورمنی با همهی آتشبازیهایش. گلیبرمن نوشته با تماشای این فیلم احساس میکنید آنقدر که تصویرسازی شده، داستان دراماتیزه نشده است.
تیم گریرسون در اسکریندیلی نوشته: باز لورمن با این فیلم بیوگرافی پرشور و مجلل از پادشاه( الویس پرسلی) به کن بازگشته است. او نوشته اگر فیلم الویس از ضعفهای آشنای فیلمهای باز لورمن رنج میبرد- پیشی گرفتن سبک بر مفهوم- سکانس سهل و ممتنع کنسرت نشان میدهد چرا الویس یک نماد تحسین شده در موسیقی باقی مانده است.
پیتر برادشاو در گاردین از پنج، دو ستاره به این فیلم داده و در یادداشتی نوشته فیلم الویس به مانند فیلمهای قبلی لورمن، مولنروژ و گتسبی بزرگ، بزرگ و انفجاری و پرزرق و برق است. برادشاو اعتقاد دارد این فیلم یک بیوگرافی ۱۵۹ دقیقهای دربارهی الویس نیست، بلکه مونتاژی بیامان، دیوانهوار، پر زرق و برق، حماسی و در عین حال قابل اغماض است. در پایان فیلم ممکن است این پرسشها به ذهنتان بیاید: لورمن دربارهی موسیقی الویس چه فکر میکند؟ آیا برخی از آهنگهایش را به دیگری ترجیح میدهد؟ در تمام مسیر به آهنگهای الویس گوش کرده؟ یا بعد از بیست ثانیه، به محض اینکه متوجه شده اصل مطلب را فهمیده، اسپاتیفای ( یکی از سرویسهای مهم استریمینگ موسیقی) را خاموش کرده است؟
با تشکر از سایت کافه سینما