گاه شمار 15 ژانویه در زندگی الویس پریسلی
گاه شمار 15 ژانویه در زندگی الویس پریسلی:
1955
الویس در شوی Louisiana Hayride واقع در سالن شهرداری شهر شروپورت اجرایی داشت . الویس کت و شلوار زنگی رنگ به همراه کروات صورتی با خالهای سیاه و جوراب صورتی پوشیده بود و آهنگهای Hearts Of Stone, That’s All Right and Tweedle Dee را اجرا کرد . کلنل تام پارکر و تام دیسکین هم به شهر شروپورت رسیدند و این تقریبا بطور قطع اولین باری بود که هر دوی آنها اجرای الویس رو می دیدند. بعد از پایان شو کلنل برای ایجاد ارتباط با باب نیل (مدیر برنامه های فعلی الویس) پیش رفت.
1956
الویس در سالن شهرداری شهر سن آنتونیو، تگزاس در ساعت 3 و 8 بعد از ظهر اجرا داشت. در این تور 6 روزه هنک اسنو ، الویس بعنوان جدیدترین خواننده پرشور RCA Victor معرفی شده بود اما این آخرین باری بود که الویس تحت عنوان کمکی رزرو شده بود. او 1800 دلار برای کل تور دریافت کرد. هنگامی که در شهر سان آنتونیو بود عمه و عموی دی جی فانتانا را در رستورانشان ملاقات کرد. بهمین خاطر مهمانی که به افتخار او توسط باب نیل و کلنل برگزار شده بود را از دست داد.بعدا تعهدات شغلی اش توسط آنها به او یاد آوری شد .
1957
الویس به استودیو رفت که در آنجا ضبط موسیقی فیلم جدیدش را در ساعت 10 صبح شروع کرد و در ساعت 5 بعد از ظهر به پایان رساند همانطور که الویس وعده داده بود، گروه Jordanaires، اسکاتی، بیل و و دی جی فانتانا تمام استخدام شده بودند. 2 نوازنده دیگر که به طور منظم در استودیو پارامونت بودن به نام هیلمر تانی تیمبرل نوازنده گیتار و دادلی بروکس نوازده پیانو در کنار آنها اجرا کردند که به اعضای معمول در جلسات ضبط فیلمهای هالیوود الویس در دهه شصت تبدیل شدند.
1958
الویس در رادیو ریکوردز کار ضبط موسیقی فیلم را از ساعت 9 صبح تا 5:40 بعد از ظهر شروع کرد. لیبر و استولر، که چندین آهنگ برای فیلم نوشته بودند مسئول گروه هالیود بودند. نوازنده بیس ری سیگل و همچنین 4 نفر دیگر برای قسمت شیپور حاضر بودند تا بتوانند یک حس راک دیکسی را ایجاد کنند.
1967
الویس مقدمات تشییع جنازه شوهر عمه خود را به نام پت بیگز که شوهر خواهر ورنون به نام دلتا بود را فراهم کرد. او از عمه بیوه اش دعوت کرد تا با مادر خود مینی در گریس لند زندگی کند ، جایی که او تا زمان مرگش در 29 ژوئن 1993باقی ماند، پت بیگز، یک قمار باز و صاحب کلوپ شبانه، همیشه الویس را تشویق کرده بود که خودش را باور داشته باشد و محبوبش بوده است.
1968
الویس به سوی نشویل جهت ضبط 2 آهنگ جدید برای فیلم Stay Away Joe، و همچنین بعضی از کارهای اضافی برای RCA پرواز کرد. او باتفاق اعضای معمول نشویل و یک بار دیگر همراه با جری رید نوازده گیتار بود. جلسه ضبط ساعت 5 صبح ادامه داشت . اولین آهنگ نسخه خیلی خوبی از Too Much Monkey Business بود، اما آهنگ بعدی فیلم که الویس مجبور بود که ضبط کند تمام انرژی را از جلسه گرفت. الویس خودش را درگیر ضبط 30 بار آهنگ Goin’ Home کرد. بعدا او خودش با اتومبیل اجاره ای لینکلن به خانه در جک اسپنسر موتور هتل رفت.
1971
الویس با پریسیلا به سمت ممفیس حرکت کردند و در ساعت 11:30 شب رسیدند و سپس الویس چندین ساعت را در کنار اتاق خواب خود صرف مطالعه کرد که در آنجا بر روی سخنرانی خود برای مراسم جایزه JCC کار کرد.
1973
الویس بعد از شوی Aloha به لس آنجلس بازگشت.
1974
الویس در ساعت 07:45 بعد از ظهر از مقابل خانه اش Monovale سوار اتومبیل شد و به سوی استودیو RCA در Sunset جهت تمرین برای شروع اجرای آینده لاس وگاس خود حرکت کرد. او در ساعت 1:45 بامداد به خانه بازگشت و این برنامه زمانی برای 3 شب آتی نیز باقی ماند.در میان آهنگ های جدیدی که الویس تمرین کرد برخی از آهنگهای ضبط شده جلسه Stax بودند، و همچنین آهنگهای The Twelfth Of Never, Born To Lose و I’m Leavin’ It Up To You . اگر چه در پایان فقط آهنگهای Let Me Be There, Why Me Lord و Help Me جهت اجرا در شو معرفی شدند.
عکسهای مربوط به این روز:
فایلهای صوتی مربوط به این روز:
فایل صوتی اجرای زنده آهنگ Tweedle Deeدر شوی Louisiana Hayride واقع در سالن شهرداری شهر شروپورت در چنین روزی 15 ژانویه 1955
فایل صوتی ترانه Too Much Monkey Business برداشت نهم ضبط شده در چنین روزی 15 ژانویه 1968
فایل صوتی ترانه Goin’ Home ضبط شده در چنین روزی 15 ژانویه 1968